Niciodata n-am inteles cum motociclismul trece drept chestie cool, progresista, contra careia nici un ecologist sau socio-activist n-a zis niciodata pis; sper sa nu ma puneti in categorie cu Mircea Badea pentru asta.
Din moment ce, evident motocicleta (a) e o fita fara nici un rost practic, tinand strict de afisare sociala si tribalism identitar. Motocicletele de capacitate mare (b) costa cat o masina mai mititica si consuma la fel; (c) in schimb polueaza fonic mai mult; (d) sunt complet nepractice ca mijloc de transport utilitar; (e) sunt mai riscante in trafic si induc comportament macho.
Bineinteles, e odios linsajul de la Sinzieni, omor calificat. Dar stimati tovarasi cu lovele din upper middle class, va rog nu-mi spuneti ca v-ati luat motor de 800cmc si peste ca sa mergeti cu 50km/h prin localitate, da? Sau pentru a ajunge strict functional de la punctul A la punctul B. L-ati luat pentru „senzatia incomparabila” – iar la 50km/h nu e nici o senzatie.
Important de precizat: ca liberal nu sunt contra deciziei individuale de a te afisa social mergand pe 2 roti puternic motorizate. Insa din moment ce povestea asta e 100% divertisment cu importante externalitati negative, veti accepta ca nu poate fi tratat exact ca restul traficului rutier, ci va avea restrictii si/sau suprataxare, dupa cum tocmai s-a si decis.
(Sa zicem ca teoria asta nu se aplica motoretelor de oras de 50cmc, care nu pun in pericol pe nimeni altcineva decat pe posesorul lor si pot fi considerate alternativa reala la masina, uneori si in anumite conditii)