Bruxelles: cum sa nu pietonalizezi un oras

Un tembel de primar socialist tocmai a pietonalizat Anspachlaan (adică bulevardul Anspach), principala strada care trece tangent la centrul vechi din Bruxelles, deja pietonal. Atmosfera e deprimantă, locul s-a pustiit şi businesurile protestează pentru că pierd clienţi. Inţeleg că ideea a fost de „diversificare în zonă”, ceea ce e o aberaţie cât casa deoarece zona era deja extrem de diversă. Pe bulevard alternau băncile cu restaurantele upmarket şi şaormeriile downmarket, supermarketuri, hoteluri scumpe, hoteluri ieftine şi sexshopuri. Traficul auto era destul de lent iar pietoni erau pe stradă de dimineaţa până noaptea târziu.

Acum strada în zi de lucru arată cum o vedeţi în poză. Numai bună pentru aplicaţii ale armatei belgiene care se desfăşoară din toate poziţiile, mai ales în metrou, în baza ultimelor strategii de a contracara ameninţarile teroriste. Iată un exemplu tipic de – hai să ne scărpinăm deşi nu ne mănâncă, sau politicieni care vor musai să se facă remarcaţi cu ceva, deşi nu le e foarte clar cu ce anume.

5 comments

Am vizitat orașul în octombrie 2015, înainte de atentatele de la Paris, și aveau și atunci camioane de soldați pe stradă. Mi s-a părut un pic est-european și am pus chestia pe seama extinderii Uniunii 🙂
Legat de pietoni și zona pietonală, Bruxelles-ul mi s-a părut mai ostil decât orașele germane prin care am mai pierdut timpul, iar zona pietonală din centru destul de haotică și fragmentată. Posibil să fi trecut și pe Anspachlaan, îmi amintesc de un bulevard unde magazinele aveau afișe anti-pietonalizare.
Mi-amintesc și de un biciclist agresiv față o băbuță cu o mașinuță care nu-i acordase prioritate :))

Cum a facut si Oprescu( pe invers) cu Calea Victoriei! A zis ca daca pe vremea cand era el pusti (si erau cca 20000 de masini in Bucale, mai ales Volga smile emoticon ) lumea se plimba pe Calea Victoriei de la Sosea la Romarta si facea si cumparaturi de lux, asa o sa faca si acum si a marit trotuarele pe care umbla 10 pietoni si 0,5 biciclete pe zi. Si nimeni nu zice nimic!

pentru Calea Victoriei exista 2 rute alternative. E foarte ok ce s-a facut acolo si nu o vad ca pe o mare realizare a lui Oprescu, ci ca pe o treaba normala care trebuia sa se intample. Bucurestiul nu apartine numai soferilor, printre care ma numar si eu.

Pista are două defecte majore: se oprește complet aiurea la Elisabeta, în loc să continue spre sud până la Parcul Carol, și are vreo 5-6 semafoare parcă puse special să le prind mereu pe roșu.
Presupun că nu e mare bai pentru cineva care locuiește în nordeanu și are jobul la Universitate, dar e un public țintă cam mic.

Lasă un răspuns la Gabi D Anulează răspunsul

*