Sau Moscow is another world, indeed.
Rusia are o tara mai prospera decat in anii ’90, dar cumva mai putin diversa si mai trista. In aeroportul international Moscova nu gasesti decat presa rusa si nici un firicel de gazeta straina, spre linistea poporului. Pana si la Podgorica mai agati un FT sau NYT, chit ca mototolit si vechi de trei zile; standul de ziare din Carrefour Orhideea e New York pe langa Sheremetievo.
In schimb am gasit un prieten vechi si drag: lupul (volk) din Nu, pagadi! (cei sub 40 de ani sa nu-si bata capul).
Si tineri coreeni extrovertiti care mai coloreaza atmosfera apasatoare, vopsiti blond si roscovan cum e moda hipstereasca in Asia extrema si centrala. Sheremetievo pare un mare centru de tranzit pentru toata regiunea aia.
In rest, proud to fly Aeroflot, cu secera, ciocanel si tot ce mai trebuie.
Interesant a fost insa culoarul de zbor: spre surpriza mea am plecat de la Bucuresti spre vest, am trecut muntii lasand in dreapta Bucegii (1, se vede releul Costila, ceata peste Brasov) si Piatra Craiului (2 aproape ca o vedem si pe Suzana Dobre in Magura), am mers practic catre Cluj cu Apusenii in stanga (3) si Calimanii si Rodna in dreapta (4), ne-am incrucisat cu Tarom-ul Cluj-Bucuresti (5), am trecut peste Ungaria si Slovacia (6 se vede masivul Tatra alba), am intra in Polonia (7 raul San si unul din orasele din sud, 8, poate Rzeszow, poate fortareata austriaco-poloneza Przemysl, unde s-au dat lupte homerice cu rusii in razboiul I) si abia apoi am virat est, peste Belarus catre Moscova.
In total un ocol de peste 500km pana la Moscova. Nu auzisem ca Aeroflot trebuie sa ocoleasca Ucraina, dar daca te gandesti are sens, sunt totusi in razboi. Daca as fi avut de ales, as fi preferat ocol pe la est, peste mare, sa survolam Crimeea, era mult mai misto.
Ma intreb totusi pe unde o iau cursele Chisinau-Moscova cu care vin moldovenii de la munca in vacanta.